{mosimage}ZAPROSZENIE BISKUPA EŁCKIEGO
{mosimage}Stół przygotowany na wizytę duszpasterską: krzyż, świece, kropidło, woda święcona.
Kolęda - w tradycji katolickiej to wizyta duszpasterska w domach wiernych, odbywana przez kapłana miejscowej Parafii w okresie po Uroczystości Bożego Narodzenia (25 grudnia), w naszej Parafii po Uroczystości Objawienia Pańskiego (Trzech Króli - 6 stycznia). Podczas kolędy ksiądz błogosławi rodzinie i całemu domostwu na rozpoczynający się Nowy Rok, odmawiając specjalną modlitwę.
Wizyta duszpasterska jest okazją do aktualizacji kartotek parafialnych, rozmowy z mieszkańcami na ich tematy i dotyczące życia Parafii, przeważnie łączy się z dobrowolnie składaną ofiarą na potrzeby Parafii, rzadziej z poczęstunkiem. Kolędującemu kapłanowi najczęściej towarzyszą ministranci.
Do kolędy tradycyjnie przygotowuje się stół z krzyżem, świecami, wodą święconą i kropidłem. Dzieci czasem są odpytywane z katechizmu, pokazują zeszyty do religii, "w nagrodę" otrzymują pamiątkowe obrazki.
"Proszę - dla bezpieczeństwa księdza - o przyjście(przyjazd) po kapłana na plebanię i o bezpieczny powrót do domu. Proboszcz"
Wykonawca dokumentacji: O'Connor Sutton Cronin (OCSC Polska), ul. Targowa 24, 03-733 Warszawa
PRZEDMIOT PROJEKTU
Przedmiotem projektu jest rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 667 na odcinku Nowa Wieś Ełcka – Biała Piska, od km 0+000 do km 27+993,47. Początek opracowania znajduje się w Nowej Wsi Ełckiej (km 0+000) – od skrzyżowania z drogą krajową nr 65 (droga krajowa nr 65 – granica państwa – Białystok – Grajewo – Ełk – Olecko – Gołdap – granica państwa). Koniec znajduje się w Białej Piskiej w miejscu włączenia do skrzyżowania z drogą krajową nr 58 (droga krajowa nr 58 – Babięta – Ruciane Nida – Biała Piska – Szczuczyn – droga krajowa r 61). Droga przebiega w powiecie ełckim (przez gminy Ełk i Prostki) i piskim (przez gminę Biała Piska) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Projekt uwzględnia rozwiązania dla drogi klasy G, polegające na wprowadzeniu zmian w planie i profilu, doprowadzeniu do odpowiedniej nośności konstrukcji jezdni, zapewnieniu sprawnego odwodnienie drogi poprzez spełnienie obowiązujących warunków technicznych oraz rozwiązań wynikających z przeprowadzenia procedur formalno-prawnych.